Vinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.x

Sprawozdanie z  projektu „Wybieram wodę”

 

Cele projektu:

  • uświadomienie uczniom znaczenia wody dla organizmu człowieka
  • zachęcanie uczniów do picia wody
  • uświadomienie uczniom faktu, że woda jest najistotniejszym czynnikiem, bez którego niemożliwe byłoby życie na Ziemi
  • zapoznanie ze sposobami oczyszczania wody
  • uświadomienie konieczności dbania o czystość wód
  • poznanie historii zasad działania elektrowni wodnych
  • woda ekologicznym sposobem pozyskiwania energii elektrycznej

 

Przeprowadzone  działania:

1.Rozpoczęcie projektu akcją picia wody podczas przerw dnia 22 marca-Międzynarodowy Dzień Wody

2.Przeprowadzenie zajęć wzbogaconych filmami i prezentacjami multimedialnymi w klasach piątych:

 

a) Ciało składa się z wody.                     Odpowiedzialni:Ewa Bernacka-Pacyna

Renata Polkowska

b) Od kropli wody do organizmu człowieka.

c) Woda cenniejsza niż złoto.

 

3.Warsztaty edukacyjne prowadzone przez DZPK pt.”Ryby rzeki Bóbr”

4.Przygotowanie prezentacji multimedialnych promujących picie wody oraz zamieszczenie na Platformie Fronter -Paulina Dzikowska

 

5.Spotkanie z przedstawicielami Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji "WODNIK" -prelekcja, film edukacyjny ”Cykl życia wody”, quiz ekologiczny – Ewa Bernacka-Pacyna

6. Konkurs wiedzy o wodzie dla klas 5. - Ewa Bernacka-Pacyna, Renata Polkowska

7.Wycieczka ścieżką edukacyjną w Borowym Jarze ( między Wieżą na Wzgórzu Krzywoustego a Wieża Książęcą w Siedlęcinie).Temat wycieczki -”Jak kropla skałę drążyła”- realizacja zagadnień dotyczących przyrody ożywionej,geologii oraz historii elektrowni wodnych.

Izabela Misterka i Ewa Bernacka -Pacyna

8.Historia i zasady działania elektrowni wodnych. Przygotowanie makiety elektrowni wodnej wg pomysłu dzieci( praca w grupach) -Izabela Misterka

9.Zadania matematyczne-obliczanie zużycia wody w gospodarstwach domowych –  nauczyciele matematyki.

10.Udział w festynie rodzinnym-Quiz ekologiczny prowadzony przez uczniów 5d ,wykonanie plakatów pod hasłem „Nowa moda - Zdrowa woda” ,częstowanie wodą dzieci
i rodziców,przygotowanie wystawy makiet elektrowni wodnych wykonanych przez uczniów kl.5

Ewa Bernacka-Pacyna, Izabela Misterka, wybrani uczniowie klasy 5d.

Koordynator Ewa Bernacka-Pacyna

 

Scenariusz projektu przyrodniczego „Wybieram wodę”

Cele:

  • uświadomienie uczniom znaczenia wody dla organizmu człowieka
  • zachęcanie uczniów do picia wody
  • uświadomienie uczniom faktu, że woda jest najistotniejszym czynnikiem, bez którego niemożliwe byłoby życie na Ziemi
  • zapoznanie ze sposobami oczyszczania wody
  • uświadomienie konieczności dbania o czystość wód
  • poznanie historii zasad działania elektrowni wodnych
  • woda ekologicznym sposobem pozyskiwania energii elektrycznej

 

Planowane działania:

1.Rozpoczęcie projektu akcją picia wody podczas przerw dnia 22 marca-Międzynarodowy Dzień Wody

2.Przeprowadzenie zajęć wzbogaconych filmami i prezentacją multimedialna w klasach piątych:

a) Ciało składa się z wody.

b) Od kropli wody do organizmu człowieka.

c) Woda cenniejsza niż złoto.

 

3.Przygotowanie reklamy promującej picie wody (lekcja informatyki)

4.Historia i zasady działania elektrowni wodnych. Przygotowanie makiety elektrowni wodnej wg pomysłu dzieci( praca w grupach).

5.Spotkanie z przedstawicielem Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji "WODNIK" -prelekcja

6. Konkurs wiedzy o wodzie dla klas 5

7.Wycieczka ścieżką edukacyjną w Borowym Jarze- „Jak kropla skałę drążyła”

8.Zadania matematyczne-obliczanie zużycia wody w gospodarstwach domowych.

9.Udział w festynie rodzinnym-promowanie picia zdrowej wody.